ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Szprotawie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Informacja o załatwianiu spraw przez osoby głuchonieme

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Informacja o załatwianiu spraw przez osoby z dysfunkcjami narządów słuchu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Już od 1 kwietnia osoby z dysfunkcjami narządów słuchu będą miały łatwiejszy dostęp w załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Szprotawie.
Zmiany wprowadza ustawa z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania. Jej przepisy wdrożą m.in. organy administracji publicznej, jednostki systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, podmioty lecznicze, policja czy straż miejska w jednej z trzech wymienionych w przepisach form komunikowania. Formy te to:
  • polski język migowy (PJM) – rozumiany jako naturalny wizualno-przestrzenny język komunikowania się,
  • system językowo-migowy (SJM) – podstawowy środek komunikowania się osób uprawnionych, w którym znaki migowe wspierają wypowiedź dźwiękowo-artykulacyjną,
  • sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN) – podstawowy środek komunikowania się, w którym sposób przekazu komunikatu jest dostosowany do potrzeb wynikających z łącznego występowania dysfunkcji narządu wzroku i słuchu.
Dla osoby uprawnionej usługa tłumacza będzie bezpłatna. Prawo to będzie przysługiwać osobom niepełnosprawnym w rozumieniu ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

Termin zgłoszenia

Osoba niesłysząca, która będzie chciała skorzystać z pomocy w załatwieniu sprawy w Urzędzie Miejskim w Szprotawie, powinna zgłosić taką potrzebę w Biurze Obsługi Interesanta na co najmniej trzy dni robocze przed wybranym przez siebie terminem (z wyjątkiem sytuacji nagłych).
Powinna też wskazać, z jakiej metody komunikowania się będzie chciała skorzystać.
Zgłoszenie można dokonać osobiście, listownie, drogą mailową lub telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu 68 376 38 11. 
Jednocześnie w ramach usług zapewnianych osobom niesłyszącym i słabosłyszącym Urząd Miejski w Szprotawie umożliwi skorzystanie ze środków wspierających komunikowanie się, m.in.:
  • poczty elektronicznej,
  • komunikacji audiowizualnej,
  • faksu,
  • strony internetowej.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Szprotawa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Karina Jarosz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-11-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Karina Jarosz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-11-04 11:34:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-11-04 11:35:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-04 11:35:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
962 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »